Saturday, December 25, 2010

perkahwinan..???!!!

kamo taw x ape tu perkahwinan???
haaaaa.......
law korang nk taw aku punyer presentation islamic edu psl perkahwinan misyar
pning aku cri psl perkahwinan misyar..
puan nk suh present n wat report...
adohhh..!!!
present mmg no hal 
coz aku mmg byk ckp..
mmg no hal 
insyaAllah
tp nk wat report
arrrggghhhh!!!
mlaz deyhh..
nk taip...
nk cri info...
nk print..
wet ag...
printer aku owsak..!!
ker xde ink..??
rsenyer owsak kot,..
ink aku bru bli..
 haishhhh...


but bler aku dpt cr mmg lega gler paham x..
hahahhahahaha
sonok bler dh dpt info..
kuikuikui
appy aje r..
tp nk tlis report..
erkkk..
nnti r luh..
mlaz r nk wat
hahaahaha
dont worry..!!
aku wat keje aku..

letih...
tp...  bler aku terbace pasal perkahwinan nih...
cm terberangan jer...


 
wahhhhh!!!
rase cm nk kwen jer..
hahahaha..
 err..
pendapat korang..
ptot ker x perkahwinan misyar nih..??
pape hal pon..
 mom..!!!
nk kawin ley x??
hahahhaa

gatai btol ank puan puteri zainab nih..
hhahaa
an mak an..???






pelamin angan ku.. hehehehe

 




k lah...
nk wat assgmnt ku yang menggunung uh..
daaaaa~~



cantik x???!!!...

si TuKanG gUNtiNg

Kisah ini berlaku di sebuah negara yang mempunyai ramai penduduk yang miskin. Suatu hari, seorang lelaki bernama Manan datang ke sebuah kedai gunting rambut untuk memotong rambutnya. Dia pun memulakan perbualan dengan tukang gunting yang melayaninya. Perbualan mereka kemudiannya menjadi semakin hangat. Pelbagai topik dibincangkan, hingga akhirnya Tuhan menjadi subjek perbualan.


"Encik, saya ni tak percaya kalau Tuhan itu ada seperti yang Encik katakan tadi," tanya si tukang gunting.
Mendengar ungkapan itu, Manan terkejut dan bertanya, "Mengapa kamu berkata demikian?"
"Mudah saja, cuba Encik jenguk ke luar tingkap itu dan sedarlah bahawa Tuhan itu memang tidak ada. Tolong jelaskan pada saya, jika Tuhan itu ada, mengapa ramai orang yang sakit? Mengapa ramai anak terbiar? Jika Tuhan itu ada, tentu tidak ada sesiapa yang sakit dan tentu juga tidak akan berlaku penderitaan di negara ini. Tuhan apa yang mengizinkan semua itu terjadi??!!" ungkap si tukang gunting dengan nada yang tinggi dan angkuh.
Manan pun berfikir tentang apa yang baru saja diperkatakan oleh tukang gunting itu. Namun, ia sama sekali tidak memberi respon atau jawapan agar perbincangan tersebut tidak menjadi hangat lagi.
Setelah tukang gunting itu selesai melakukan pekerjaannya, Manan pun berjalan keluar dari kedai tersebut. Baru beberapa langkah, dia bertembung dengan seorang lelaki berambut sangat panjang serta tidak kemas. Tiba-tiba, tercetus difikirannya bahawa mungkin lelaki itu sudah lama tidak pergi ke kedai gunting rambut dan itu membuatkannya kelihatan tidak kemas.
Manan kembali masuk ke dalam kedai dan kemudian berkata kepada si tukang gunting, "Tukang gunting itu sebenarnya tidak ada di dunia ini sepertimana yang anda kata bahawa Tuhan itu tidak ada!"
Si tukang gunting pun terkejut dengan kata-kata Manan itu.
"Bagaimana mungkin mereka tidak ada, buktinya adalah saya. Saya ada di sini dan saya adalah seorang tukang gunting!!" bentak si tukang gunting.
"Tidak, mereka tidak ada. kalau mereka ada, tidak mungkin ada orang yang berambut sangat panjang serta tidak kemas itu," kata Manan dengan tegas sambil mengarahkan pandangannya kepada lelaki berambut panjang di luar sana."
"Ah, anda merepek saja... tukang gunting selalu ada di mana-mana. Yang terjadi pada lelaki itu adalah kerana dia tidak mahu berusaha datang ke kedai saya dan meminta pertolongan saya untuk digunting rambutnya," jawabnya tenang sambil tersenyum.
"Tepat sekali! Itulah jawapannya kepada soalan awak kepada saya tadi. Tuhan itu memang ada. Yang terjadi pada manusia itu adalah kerana mereka tidak mahu berusaha dalam hidup dan datang mencari dan meminta pertolongan dari Tuhannya. Itulah sebabnya mengapa begitu banyak penderitaan di negara ini," tegas Manan.
Mendengar jawapan dari Manan tersebut menyebabkan si tukang gunting diam membisu tidak terkata.













4 the ReSt oF mY LIfe

I praise Allah for sending me you my love
You found your home and sail with me
And I`m here with you
Now let me let you know


You`ve opened my heart
I was always thinking that love was wrong
But everything was changed when you came along
OOOOO
And there is a couple words I want to say


For the rest of my life
I`ll be with you
I`ll stay by your side honest and true
Till the end of my time
I`ll be loving you...loving you
For the rest of my life
Thru days and night
I`ll thank Allah for open my eyes
Now and forever I…I`ll be there for you


I know it deep in my heart
I feel so blessed when I think of you
And I ask Allah to bless all we do
You`re my wife and my friend and my strength
And I pray we`re together in Jannah
Now I find myself so strong
Everything changed when you came along
OOOO
And theres a couple word I want to say



 
 
 





I know that deep in my heart now that you`re here
Infront of me I strongly feel love
And I have no doubt
And I`m singing loud that I`ll love you eternally


I know that deep in my heart..

Wednesday, December 15, 2010

pnat gler taw x!!!!!
saye ltih ngan kam0o..
kam0o x phm saye..
 mizz kam0o lah...
ermm....
pnt....
byk assgmnt r..




mmg bez law dpt chill...
ltih gler3...
huhuhu...
nk tydo r..
g0od nite...
assalamualaikum..

Friday, December 3, 2010

sekarang....

minggu yg penat....
x taw la...
almari plastic aku x leh pasang larhh..
camner nk psang ekk
panduan dia pon x complete,..
aku dah la x pnah nk pasang menatang uh..
pening aku..
umah aku dah cam tongkang pecah dah..
ngan barang2 yang sepah di merata tempat..
erm..
nk cri brg mmg da ssh coz byk cgt brg at ctu...
mmg undefine per brg yg ada at ctu..
but mmg pnuh 1 umah..
arghhhhh...!!!
kusut seyyy...
erm..
rindu aku at dia still bertambah n makin bertambah...
duet ada rm3..
hurm....
rm3 untuk sampai duet ptptn masok...
TIDAKKKKK..!!!
kebuluran lah aku pas nih..
ma..
nk duet..
n aku taw ma xkn bg wet..
coz aku x mntk..
malu weyhh nk mntk duet at ma aku..
walaweyhh,...

Saturday, October 23, 2010

aku anak puteri zainab.....

ermmm....
assalamuailaikum..
n evening...
ku rindu dgn mak aku...
ble r nk blik nnih...

malam tadi.. aku tdo kol 4.45 AM
pagi kot..
bkn malam...

ermm.. aku mmpi mak aku....
mak... rindu cgt3 at mak...
rindu cgt2..
byk cgt cabran n dugaan dok cni..
tp kte x bg taw at mak co x nk mak risau psl kte..
nseb masa mak call kte smalam kte x nges..
mak..
berat cgt dugaan dok cni mak..
kte pk nk blaja jer..
mak..
coe law wat mak mrah..
bkn kte x nk ikot kos yg mak sruh..
tp kte x mnat..
x mnat cgt jd nurse..
mmg dpt elaun n d  taja at citu...
tp kte x nk..
coe cgt3 mak..
kte bkn nk derhaka at mak..
kte syg at mak cgt3..
tp kte x nk g gak..
mak..
walaupon kte x jd doktor..
tp kte akn keje leklok n jge mak..
kte akn bg per mak nk..
kte x nk mak nges psl kte..
ckop la dlu dh bg mak skit ati at kte..
coe cgt3..
x sggop nk luka an ati mak..
tp x sggop gak nk gadai an mase dpan ngan bnda yg kte x mnat..
maap....
coe....
luv u mak..
luv u so much...

semalam,...hari ini..... esok... lusa....

assalamualaikum...
semalam..
pukul 11.00 pm.. cermin mata aku patah... erm..  :'(
nk nges.. spec bru aku tuh...
kat 400..
nk ckp at mak tkut la.. hehehe
but aku akn usaha tuk btol an... yeaahhh...!!!
chayooooooooooooooooooooooookkkkkkk suzumiya....!!!!!!!

hari ini.....
aku g klaz ngan muka aku serabut,...pagi2 dh jtuh at bendul..
nseb ada yg tlong..,. cdey..
tp  law nk berjaye kite kne jtuh dlu...
hehehe
ckit lg aku berjya...
AMIN....
hehehe...
ptg lak, g anta assgmnt..
dh la x pki spec.. n then lari lju lak..
semata-mata tuk assgmnt ku..
aku sggop..
hehehee...
malu...!!

esok...
 byk bnde kene settle an..
nk keje..
nk wat final
nk keje...
nk wat final...
nk keje..
nk,..
ehh...
byk kli klak aku ulang..
huhuhu...

lusa.....
ada penilaian... huhu
nk kne present in english...???
o00 men...!!!
what i'm gonna say..?? huhu
ermmm...
hello to all of u here.. today i wanna present about our  final project art n design....

cm uh ker...???
huhuu...
malu la plak... hehehe
    semalam....
hari ini.....
esok.....
lusa....

erm... bler nk blik umah nih,,.. huhuhu...
k lah... nk tdo laaa.... ngantok...
k. wasalam pada semua n gud nite....
zZzZzZzZzZzZzzzzzzzzzzzz

Monday, October 11, 2010

mcm2 r...

mmg gempaq abiz r ari nih... 
hp aku bler jtuh toilet ok..
bler jtuh ktil rosak..
bler aku terjtuh an at toilet lg,,,
ok blik..
 pas uh..
kembali gler..
   sakit ati..
letih..
penat..
n  d conclusion is...
x yah pki hp...
 skit ati aku ngan hp nih..

td aku ada nmpk abang nih....
 dia dtg at cc tmpat aku keje uh..
ngan slumber kambing biri22 nyer.. dia tnya at aku..
dik,.. ada tndas x..
abg nk ter 'tutt'..
sengal tol la dia nih...
mke ley than.. tp..  x senonoh..
masuk cc aku semata mata nk tumpang tandas..
cehhh....!! erm..


mcm2 rr....

Sunday, October 10, 2010

sukasuki.. dukaduki..

aku nk jadi org yg periang..
 tp ntah naper..
 ari ni aku rasa lain cgt,,
aku x pasti knapa..
tp..
luka lama berdarah kembali..
aku sdar aku x cun cm gadiz len..
but aku sweet.. heheehe..
erm..
cdey pon ada..
 nk nges pon ada...
nges...
 nasihat kwan aku..:
 dia kata..
 bek aku nges dr pendam an jer..
law nges aku rasa lega..
mmg lega pon... n nasihat kwn aku lg...
law cdey g r mkn..
 hehehe.. mkn2 yg aku sker nih..
 huhu
thkxx korang coz ngan bek ati nyer tlong advice aku...
 cyg korang sumer...
hehehe... c gadiz kembali ceria...
ada nyer kwn2.. mmg bez..
hehehe..
sper nk ceria gak kwn r ngan org yg ceria..
hahaha...   :)

Saturday, October 9, 2010

my life...

selamat pagi....!!!!!
hehehee...
semalam penat cam aper jer... ada malam 3k... sper pnh dok asrama taw la kot..
keje aku bertimbun.. assgmnt yang mmg x pnh nk abiz.. huhu..


err.. lper lak bg mukadimah,..
watshi wa suzumiya haruhi rikku san..
D.O.B. 17 september 1992
18... at 17 september 2010
activities: camping, swimming, watching movie,
love to: listening to music, reading comicsss, playing games
music: linkin park, my chemical romance(MCR), simple plan, green day, all american reject, tokio hotel
maher zain, sami yusuf, yusoff islam,
super junior, beast, 2PM, shinee, ss501.....
guitar, drum, piano...
movie: comedy, action, thriller.....
cartoon: naruto, detective conan, inuyasha,MAR, gundam
like oprah winfrey show...
grafiti... luv this so much,..
graphic designer..

maybe that's all for now.. wanna out..
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...