Saturday, December 25, 2010

perkahwinan..???!!!

kamo taw x ape tu perkahwinan???
haaaaa.......
law korang nk taw aku punyer presentation islamic edu psl perkahwinan misyar
pning aku cri psl perkahwinan misyar..
puan nk suh present n wat report...
adohhh..!!!
present mmg no hal 
coz aku mmg byk ckp..
mmg no hal 
insyaAllah
tp nk wat report
arrrggghhhh!!!
mlaz deyhh..
nk taip...
nk cri info...
nk print..
wet ag...
printer aku owsak..!!
ker xde ink..??
rsenyer owsak kot,..
ink aku bru bli..
 haishhhh...


but bler aku dpt cr mmg lega gler paham x..
hahahhahahaha
sonok bler dh dpt info..
kuikuikui
appy aje r..
tp nk tlis report..
erkkk..
nnti r luh..
mlaz r nk wat
hahaahaha
dont worry..!!
aku wat keje aku..

letih...
tp...  bler aku terbace pasal perkahwinan nih...
cm terberangan jer...


 
wahhhhh!!!
rase cm nk kwen jer..
hahahaha..
 err..
pendapat korang..
ptot ker x perkahwinan misyar nih..??
pape hal pon..
 mom..!!!
nk kawin ley x??
hahahhaa

gatai btol ank puan puteri zainab nih..
hhahaa
an mak an..???






pelamin angan ku.. hehehehe

 




k lah...
nk wat assgmnt ku yang menggunung uh..
daaaaa~~



cantik x???!!!...

si TuKanG gUNtiNg

Kisah ini berlaku di sebuah negara yang mempunyai ramai penduduk yang miskin. Suatu hari, seorang lelaki bernama Manan datang ke sebuah kedai gunting rambut untuk memotong rambutnya. Dia pun memulakan perbualan dengan tukang gunting yang melayaninya. Perbualan mereka kemudiannya menjadi semakin hangat. Pelbagai topik dibincangkan, hingga akhirnya Tuhan menjadi subjek perbualan.


"Encik, saya ni tak percaya kalau Tuhan itu ada seperti yang Encik katakan tadi," tanya si tukang gunting.
Mendengar ungkapan itu, Manan terkejut dan bertanya, "Mengapa kamu berkata demikian?"
"Mudah saja, cuba Encik jenguk ke luar tingkap itu dan sedarlah bahawa Tuhan itu memang tidak ada. Tolong jelaskan pada saya, jika Tuhan itu ada, mengapa ramai orang yang sakit? Mengapa ramai anak terbiar? Jika Tuhan itu ada, tentu tidak ada sesiapa yang sakit dan tentu juga tidak akan berlaku penderitaan di negara ini. Tuhan apa yang mengizinkan semua itu terjadi??!!" ungkap si tukang gunting dengan nada yang tinggi dan angkuh.
Manan pun berfikir tentang apa yang baru saja diperkatakan oleh tukang gunting itu. Namun, ia sama sekali tidak memberi respon atau jawapan agar perbincangan tersebut tidak menjadi hangat lagi.
Setelah tukang gunting itu selesai melakukan pekerjaannya, Manan pun berjalan keluar dari kedai tersebut. Baru beberapa langkah, dia bertembung dengan seorang lelaki berambut sangat panjang serta tidak kemas. Tiba-tiba, tercetus difikirannya bahawa mungkin lelaki itu sudah lama tidak pergi ke kedai gunting rambut dan itu membuatkannya kelihatan tidak kemas.
Manan kembali masuk ke dalam kedai dan kemudian berkata kepada si tukang gunting, "Tukang gunting itu sebenarnya tidak ada di dunia ini sepertimana yang anda kata bahawa Tuhan itu tidak ada!"
Si tukang gunting pun terkejut dengan kata-kata Manan itu.
"Bagaimana mungkin mereka tidak ada, buktinya adalah saya. Saya ada di sini dan saya adalah seorang tukang gunting!!" bentak si tukang gunting.
"Tidak, mereka tidak ada. kalau mereka ada, tidak mungkin ada orang yang berambut sangat panjang serta tidak kemas itu," kata Manan dengan tegas sambil mengarahkan pandangannya kepada lelaki berambut panjang di luar sana."
"Ah, anda merepek saja... tukang gunting selalu ada di mana-mana. Yang terjadi pada lelaki itu adalah kerana dia tidak mahu berusaha datang ke kedai saya dan meminta pertolongan saya untuk digunting rambutnya," jawabnya tenang sambil tersenyum.
"Tepat sekali! Itulah jawapannya kepada soalan awak kepada saya tadi. Tuhan itu memang ada. Yang terjadi pada manusia itu adalah kerana mereka tidak mahu berusaha dalam hidup dan datang mencari dan meminta pertolongan dari Tuhannya. Itulah sebabnya mengapa begitu banyak penderitaan di negara ini," tegas Manan.
Mendengar jawapan dari Manan tersebut menyebabkan si tukang gunting diam membisu tidak terkata.













4 the ReSt oF mY LIfe

I praise Allah for sending me you my love
You found your home and sail with me
And I`m here with you
Now let me let you know


You`ve opened my heart
I was always thinking that love was wrong
But everything was changed when you came along
OOOOO
And there is a couple words I want to say


For the rest of my life
I`ll be with you
I`ll stay by your side honest and true
Till the end of my time
I`ll be loving you...loving you
For the rest of my life
Thru days and night
I`ll thank Allah for open my eyes
Now and forever I…I`ll be there for you


I know it deep in my heart
I feel so blessed when I think of you
And I ask Allah to bless all we do
You`re my wife and my friend and my strength
And I pray we`re together in Jannah
Now I find myself so strong
Everything changed when you came along
OOOO
And theres a couple word I want to say



 
 
 





I know that deep in my heart now that you`re here
Infront of me I strongly feel love
And I have no doubt
And I`m singing loud that I`ll love you eternally


I know that deep in my heart..

Wednesday, December 15, 2010

pnat gler taw x!!!!!
saye ltih ngan kam0o..
kam0o x phm saye..
 mizz kam0o lah...
ermm....
pnt....
byk assgmnt r..




mmg bez law dpt chill...
ltih gler3...
huhuhu...
nk tydo r..
g0od nite...
assalamualaikum..

Friday, December 3, 2010

sekarang....

minggu yg penat....
x taw la...
almari plastic aku x leh pasang larhh..
camner nk psang ekk
panduan dia pon x complete,..
aku dah la x pnah nk pasang menatang uh..
pening aku..
umah aku dah cam tongkang pecah dah..
ngan barang2 yang sepah di merata tempat..
erm..
nk cri brg mmg da ssh coz byk cgt brg at ctu...
mmg undefine per brg yg ada at ctu..
but mmg pnuh 1 umah..
arghhhhh...!!!
kusut seyyy...
erm..
rindu aku at dia still bertambah n makin bertambah...
duet ada rm3..
hurm....
rm3 untuk sampai duet ptptn masok...
TIDAKKKKK..!!!
kebuluran lah aku pas nih..
ma..
nk duet..
n aku taw ma xkn bg wet..
coz aku x mntk..
malu weyhh nk mntk duet at ma aku..
walaweyhh,...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...