Monday, May 2, 2011

:: perkOngsian ILMU ::

ASSALAMUALAIKUM..
KORANG NAK TAW X..???

SKANG NIH AKU RASA DIRI AKU DAH JADI AGAK BAIK DARI DULU..
OLEH KERANA PERKONGSIAN ILMU DARI SENIOR2 AKU YANG DULU.. MAKA  TERCIPTALAH AIN YANG BARU.

ARI TU, ADA MEETING ATAU AKU RASA LAGI ELOK KALAU AKU GELARKAN  KURSUS PENDEK, BUKAN KURSUS KAWIN ATAU KURSUS MENJAGA  HUBUNGAN RUMAH TANGGA,

TAPI KURSUS NIH PADA AKU SANGATLAH BERGUNA. AKU SKANG NIH DAH AGAK PEMALAS UNTUK BACA BUKU, SO, ELOK GAK LAH AKU MENGHADIRI MAJLIS ILMU CAM GINI AN.

SO, ANTARA PERKONGSIAN ILMU MALAM UH, ADALAH ANTARA NYA:
PROSES PENITISAN ILMU,
CARA BERFIKIR DI LUAR KOTAK FIKIRAN,
DAN MACAM2 LAGI LAH.
AKU ADA PINJAM BUKU SENIOR AKU NIH..
DH LAMA DH..

TAPI OLEH KERANA DEK KESIBUKAN SABAN HARI AKU.. BARU SKANG NIH LAH AKU ADA MASA AKU  NAK MENJENGUK ISI BUKU NIH..
CIAN BUKU NIH, 
INI ADA LAH SEDIKIT ILMU YANG DAPAT AKU KONGSI AN::

ANTARA PERKONGSIAN ILMU NNYER ::
1.      PEN DAN KERTAS ADALAH SENJATA UTAMA:
          yer r,, kita an manusia, mana leyh ingat sumer bende kan..
2.      AKAL ANDA ADALAH INSTRUMEN PLING BERHARGA
:: akal yang membeza kan kita dengan makhluk lain di muka bumi ini

3.      KESETIAN DAN KECEKALAN  HATI ANDA  SANGAT PENTING
::kalau x setia dan x cekal Malaysia pasti dijajah lagi hingga sekarang (tetibe semangat waja)

4.      SIKAP DAN AKHLAK ANDA ADALAH PENYUMBANG UTAMA DAN PALING PRODUKTIF DALAM MISI ANDA
::kalau sikap anda teruk, bagaimana mahu mencapai misi hidup anda, kerana semua orang mempunyai misi masing-masing dalam hidup an..

5.      ANDA KADANGKALA TIDAK DIPENTINGKAN. ANDA PERLU FAHAM DAN ANDA FAHAM ITU.
::kalau kita asyik berfikir bahawa kita ini penting, ada orang yang lebih penting dari diri kita, jadi kawal lah diri agar tidak terlalu terasa dengan persekitaran anda


 TRIMAS PADA  SENIOR YANG TELAH MEMBERI ILMU INI PADA AIEN YG X BPE NK NAIF NIH ::

SPECIAL TRIMAS 4 MY SENIOR:
:: EN. FAIZ PANDI
:: EN. FAID AZMAN
:: CIK  JUNAIDAH
:: EN. SYUKRI
::EN. SHAHRUL NIZAM
::EN. RIZAL MAKDI
:: CIK DAYANG







No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...