Saturday, September 24, 2011

" 0pen da h0use...? "

Assalamualaikum w.b.t.
salam 1 tenggara..


gua baru balik dr rumah membe gua. dia ada buat 0pen h0use.. ialah skrang ni kan still musim raya lagi.. pas tu td, aku g nek moto jer.yer la bkn jauh sangat p0n. dlm 5 minit gitu. aku grak gn membe2 yg 1 pale 0tak gn gua.. haha :D lame syi0t aku x lpak gn d0rang. iya la.. memasing dah bz jer.. abiz cm ner. haaa... sambung citer balik. masa aku g td. aku bwak m0t0 s0rang, yg len bwk awek gn membe r. yer la. gua an single mingle tringle. so s0rang ajer lah.. biler  dah smpai.masing2 pon parking moto at uma membe aku.. makan2. minum2. sembang2. gosip2. sampai lah kul 10. pas uh. masa gua nk balik, gua g lah salam mak dia an. gua mas0k uma jer nmpk s0rang budak kecik. weee~ :D
budak kecik teramat lah c0mey. pas jer aku salam. aku men gn dak kecik. dah la jnis x tkut gn 0rg. aku lak spesis suke kat bdak..
c0mey nye anda budak. ta smpat nk tgkap gmbr.. 

tape.. muke dia tetap di hati.. wahhh.. gitu.. stlah pnat mkn ktrg lepak at uma membe lg 1. n n0w.ni bru balik uma n ngadap laptop jer nih.. gua byk keje sbnarnya.assgmnt melambak. tapi cm xde m0od jer nk wat. hehehee :D
0k.letih.aku ngaku. n ngant0k sgt2 nih.. 
haha :D xde mende p0n entri nih. tp cm b0san + tataw nk wat ape b4 tdo.
k.mate gua dah rabak nih. nk pengsan dah nih.
ok.bai


gua mkn nasi briyani lah si0t td.sedap giler




(p/s : mak membe gua still knal gua lah. walaup0n dah lme ta jmpe. respect la gua kt makcik nih)

Friday, September 23, 2011

' THe MaK CiK CoNVeRSe'

Assalamualaikum w.b.t.
salam 1 benua...
semalam ada member gua sorang ni tanya pada gua. 
" weyh, kau aku tg0k at lua r0ck, cm gangster, kasar. tapi aku pelik nape dlm ber''blogging'' ni ko cm lmbut jer..? ciap love2 lg ue.."tanye membe ni pada aku.
aku tak de lah marah.. aku sengih jer cm kerang busuk :D
pada membe aku ue..

jawapan nyer :::
aku bkn nk menjiwang ker, pe ker dlm blog. tp blog ni blog gua. hahaha :D
0k.. aku ngaku lah aku nih cm kasar cket. cm t0mb0y pon ad gak. tapi gua p0mpan sejati 0k.. lg sejati dr lagu awie ue taw.:D
sebenarnya, ape yg aku rase, tu lah aku tulis. gua mmg cm nih. lua nmpk gangster, tapi dlm ati ada taman bro.. :D hahaha
n0 lah, actually gua manusia bese, ad rse jap nk r0ck, ad mse gua jiwang. walaup0n suare gua ni r0ck cket. serak-serak basah. tapi tau pasaan jiwang gak taw. hahaha :D
gua nk jd lmbut sebenarnya.. tp asal lah ssah sgt nk 'training' kki gua ni pkai kasut ladies.. asyik converse jer.. tu kt bwah tu.kasut ladies yg gua bru bli bbrape ari tu dah k0yak cket.cmner nk than 1 sem..?
smpai dak umah gua un pnggil gua ' the mak cik converse' :(
kuang asam punye k0rang..hahaha..

ok.pape p0n c0e lah c0z entri kali nih psal gua mlepaskan pasaan di dada ( ayt jiwang si0t) :D
hahahaa~ pape p0n trimas bce gua pnye bl0g yg gua sndri tg0k pon cm bruk + hodoh nih... sbb gua x reti lah nk wat blog..huhuhuhu .. (ayt tacing).




(p/s : xde sesaper ker nk ajar aku wat blog yg law0 cket..?)

Thursday, September 22, 2011

16 signs you love someone


In fact, love and man can not be separated.
but, at times why some deny the existence of love.
you all try to read the first post this time. If you are feeling like this. I really can undenied you again that you are really 'HUMAN...
One more isI want to apologize for my broken little grammar .... mb it juz a 'little bit'..

SIXTEEN:
When you're on the phone with them late at night and they hang up, you
still miss them even when it was just two minutes ago.

FIFTEEN:
You read their Texts and Ims Over and over again.
FOURTEEN:
You walk really slow when you're with them.
THIRTEEN:You feel shy whenever they're around.
ELEVEN:
When you think about them, your heart beats faster but slower at the same
time.
TEN:
You smile when you hear their voice.
NINE:
When you look at them, you can't see the other people around you, you just
see him/her.
EIGHT:You start listening to slow songs while thinking about them.
SEVEN:
They're all you think about.
SIX:
You get high just from their scent.
FIVE:
You relize you're always smiling when you're looking at them.
FOUR:
You would do anything for them, just to see them.
THREE:
While reading this, there was one person on your mind this whole time.
TWO:
You were so busy thinking about that person, you didnt notice number twelve
was missing
ONE:
You just scrolled up to check & are  now silently laughing at yourself.

















(p/s :NOW MAKE A WISH. YOU KNOW YOU WANT  TO.......)

bezanya Adam & Hawa ...



BEZA ADAM DAN HAWA
Masalah- Apabila seseorang lelaki menceritakan masalah yang sedang dihadapi, ia adalah bertujuan untuk mendapatkan maklumat yang berkemungkinan membantu dalam penyelesaian
sesuatu masalah itu. Dan cuba selesaikannya dengan kadar segera. Manakala apabila wanita menceritakan mengenai masalah, mereka lebih cenderung untuk berbicara lebih luas mengenai masalah yang mereka sedang hadapi, meluahkan perasaan yang terpendam dan sebagainya.




BEZA ADAM DAN HAWA
Keputusan- Apabila sesuatu keputusan ingin dibuat, wanita lebih cenderung untuk berada di dalam situasi perbincangan, bertanyakan soalan dan sebagainya. Ini adalah kerana wanita mahukan keputusan yang dipersetujui oleh semua pihak. Manakala lelaki pula lebih cenderung memanipulasi fakta untuk mempengaruhi pihak lain agar turut mempersetujui keputusan yang telah mereka buat. Lelaki lebih gemar memberikan kenyataan daripada menerima pandangan.


BEZA ADAM DAN HAWA
Bercakap- Siapakah lebih banyak bercakap?? Lelaki/Wanita?? Pasti ramai yang menyutujui jika dikatakan wanita lebih banyak bercakap. Tetapi hasil daripada kajian yang ditunjukkan adalah jumlah percakapan bagi lelaki dan wanita adalah sama dan lebih memeranjatkan lagi jumlah perkataan lebih banyak digunakan oleh lelaki di dalam sesuatu baris ayat. Berkemungkinan ini adalah kerana sifat lelaki dalam menyampaikan maklumat dan sebagai pemimpin. Seseorang wanita lebih banyak bercakap bersama dengan keluarga dan teman dekat, mengekspresikan sokongan dan menceritakan pengalaman. Lelaki pula cenderung bercakap di tempat kerja, aturcara formal /sosial, dan tujuan mereka adalah untuk pertukaran maklumat, walaupun ketika bercakap dengan rakan.




BEZA ADAM DAN HAWA
Topik- Apabila seseorang lelaki cuba mengubah topik yang sedang dibincangkan, ia adalah kerana untuk menenangkan keadaan atau merasakan perkara yang sedang di bincangkan adalah masalah kecil yang tidak perlu diberikan perhatian. Tetapi bagi wanita, apabila sesuatu topik itu di ubah, ia menunjukkan bahawa lelaki itu tidak mengambil berat dan tidak peka mengenai sesuatu masalah. Seseorang lelaki lebih cenderung untuk mengawal situasi manakala wanita pula lebih cenderung untuk melepaskan emosi.


BEZA ADAM DAN HAWA
Mesej- Apabila seseorang wanita menghantar mesej kepada rakan mereka, kandungan mesej tersebut lebih berkisar mengenai perhubungan, sokongan, memberikan cadangan, menanyakan soalan, meminta maaf dan sebagainya. Manakala bagi seorang lelaki pula mesej yang dihantar kepada rakan mereka lebih berbentuk kontrovesi, seperti kata sindiran yang menyakitkan hati, ayat yang tidak senonoh dan sebagainya. Seseorang lelaki lebih cenderung menghubungi rakan untuk mendapatkan pengaruh dan hormat berbanding wanita yang memikirkan mengenai perhubungan antara sesama mereka.

Saturday, September 17, 2011

bufday ain..??? !

Jika anda ingin tahu...
ary ni ary paling bhagie dlam id0p gue..
bez cecgt...

ary ma bufday yg ker 19 ta0n...

apy bufday to me..
apy bufday to me..
apy bufday to ainnnn..
apy bufday to me..

hehehe...
ma aceh to sumer yg wish aku..
wala0 un tade adiah..
setakat wish..
p0n da wat aku bhgie..
especially to kwn2 aku..
dak2 umah..
yana la, cik kinkin, arc ma, azie a.k.a mak fredo..
mimi, aimi, syera..
aku syg k0rang sgt,...
thnks weyh wish aku.. 
thnks masak ary nih...
thnks 4 everything.. 
thnks a lot .. !

aku akn igt k0rg smpai bile2,..
tu un law aku tade kne pnyakit ilang ingatan lah an..


weee~~
AKHIRNYA.. !
SWEET 19 NURUL AINI R0S.. !

maseh mak wish.. miss u cgt.. :D

( p/s : pas nih 20 plak..? ad0h.. cm da tue jer..)

Wednesday, September 14, 2011

nenek..atuk..cucu...




1 mayat orang tua dikeluarkan dari peti ais untuk di kebumikan.... setelah di keluarkan, ada air

 mengalir di muka orang tua tersebut. dengan rasa ketakutan cucunya memanggil neneknya.....


cucu : nek...,atuk kuar peluh..


                         nenek : oo000....atuk kamu first time meninggal mestila nervous ckit..



(p/s : aku konpius ! )

rAyA JRKV PPJB!..



Assalamualaikum dan camat ary rayer yer...

hari ni ada sambutan raya di jabatan aku JRKV.
so.. dgn bgge nye.. msing2 beraya dgn bju bru.. 
makanan yg meriah. macam2 ad.. 
hahaha

k.. sng cite.. 
aku tnjuk gmbr lah..
sbgai bukti..



gn ekin... cet aku..



makanan..makanan..
makanan...




gn eha... dak fesyen


gn syera.. dak uma aku..



fazlyn... dak industri..




lecturer ber'jamming'..



kemeriahan JRKV PPJB..


dr kiri :: yana.. ain? aqma.. azie..
my luvuly frend.. miss u..


(p/s : hahaha.. meriah nyer raya nih.. Best.. Mesti aku RINDU t..  =_='' )



Tuesday, September 13, 2011

‎3 sahabat







Amin datang menemui dua orang sahabat baiknya Bakar dan Husin yang sedang melepak


 dengan kaki yang


 berbalut simen. Ini kerana dia baru sahaja mengalami kemalangan motosikal

Bakar: (Sambil ketawa tanpa simpati). Amin, lawanya ‘stokin’ kau. Beli kat mana? Hahaha…

Husin: (Turut ketawakan Amin). Yela, Besar lak tuh. Boleh masuk 2 kaki sekali. Kahkahkah…

Amin: (Dengan muka sedih). Aku jatuh motor lah.

Bakar: Tu la… Kalau dah tahu kaki tu pendek tak payah lah gatal nak bawa motor.. Hahaha…



 (Masih lagi gelakkan Amin)

Amin: Tapi, aku jatuh pakai motor kau, Bakar…

Bakar: Tidak!!!.. TZM aku.. Kau kejam, Amin. (Dah menangis..)

Melihat kan keadaan itu semakin kuat pula si Husin ketawakan kedua-duanya.

Amin: Lepas tu pulak kan…

Husin: Ha ah.. ( sambil gelak…)

Amin: Aku terlanggar pulak awek kau, Rosnah. Sekarang tengah ICU kat hospital.

Husin: Tidak!!!… Awek aku..( meraung!!)





(p/s : padan muke~!! hahahaa~)

Monday, September 12, 2011

Night class at POLYTECHNICS...



selamat malam.. gud nite..
zzzzZZZZZ...
ngant0k giler dlm klas nih.. 
ad0hai.. x phm aku... nper lah wat klas d malam ary nih.. 
dah la es0k ad klas kul 8.. 
mmg x tdo lah an..
GRRRR!
Sayang t0l aku gn lecturer nih..
tape2... demi ilmu aku sanggup...
krr000hhh300x..
0k. sknk aku nk samb0ng keje aku balik..
DATO' DR HAJI FADZILAH KAMSAH..!

nanti kan kemunculan aku di Adobe Indesign CS5..



(p/s : penat nyer..)       =_=''

cara LELAKI menguji WANITA..?


Lelaki… Walaupun sudah berkali-kali si dia mengucapkan perkataan cinta, namun masih tidak cukup untuk membuktikan kesetiaan terhadap mereka.
Seandainya si dia memiliki kriteria yang diimpikan, tetapi bagi sesetengah jejaka itu bukanlah faktor yang membuatkan dia memilih kamu. Pelbagai cara dilakukan demi menguji kesetiaan yang dibina.
Tidak dinafikan, mereka mempunyai keistimewaan dan kelebihan tersendiri dalam mengenalpasti kesetiaan yang diberikan, sepanjang menjalinkan hubungan bersama teman wanitanya.
Yang pasti, dia akan cuba melakukan pelbagai cara dalam menentukan sama ada anda layak ataupun tidak bertakhta di hatinya.

1. Adakah si dia materialistik?
Sering menjadi persoalan kebanyakan kaum
lelaki. Untuk mengetahui sejauh mana tahap materialistik anda, mereka akan menguji dengan cara ini:
Memberi hadiah murah
Reaksi kamu: Sering bertanyakan soal harga, jenama, di mana membelinya dan tidak mahu sesekali menyimpan barang tersebut. Kamu gagal.

Reaksi kamu: Gembira dengan pemberian yang amat bermakna dan terus memakainya. Kamu lulus.
Mengajak menikmati hidangan yang murah
Reaksi kamu: Menolak ajakannya, tidak mahu menikmati hidangan yang disediakan dan menunjukkan rasa marah. Anda gagal.

Reaksi kamu: Tidak keberatan menunaikan permintaannya dan menikmati hidangan dengan penuh selera. Anda lulus.
2. Perkara yang melemahkan perasaan wanita apabila diuji tahap cemburu
Sesetengah golongan lelaki sentiasa ingin mengetahui sejauh mana perasaan cemburu kekasihnya. Sama ada berat mahupun tidak, dia akan menguji dengan cara ini:
Mengenalkan kepada kamu bekas teman wanitanya
Reaksi kamu: Mula mempamerkan wajah yang muram dan sering menanyakan tentang hal berkaitan keperibadian perempuan itu sebaik sahaja diperkenalkan. Anda gagal.

Reaksi kamu: Sentiasa menghulurkan senyuman bahkan memuji perempuan itu di hadapannya. Anda lulus.
Menelefon wanita lain di hadapan kamu
Reaksi kamu: Marah dan mengatakan bahawa kamu tidak suka dia menelefon perempuan lain. Anda gagal.

Reaksi kamu: Bersikap tenang seolah-olah hal itu bukan suatu masalah yang besar. Anda lulus.
3. Hubungan bekas teman lelaki
Rasa ingin tahu sejauh mana hubungan kamu dengan bekas teman lelaki adalah cara dia mengetahui sejauh mana cinta kamu terhadapnya. Ia akan menguji dengan cara ini:
Bertanyakan khabar bekas teman lelaki
Reaksi kamu: ”Oh, dia semakin sihat, kami baru saja berjumpa pada minggu lepas”. Anda gagal.

Reaksi kamu: ”Kenapa saya perlu mengetahui tentang khabar si dia, sedangkan hati saya telah dimiliki”. Anda lulus.
Adakah kamu masih menjalinkan hubungan dengannya?
Reaksi kamu: Marah sambil mengutuk keburukan bekas kekasih. Anda gagal.

Reaksi kamu: ”Kami masih berkawan, tetapi tidak serapat seperti dahulu”. Anda lulus.
4. Mengukur tahap kesetiaan
Demi menginginkan kejujuran dan kesetiaan
daripada insan yang paling disayangi, si dia akan menguji kesetiaan kamu dengan cara berikut:
Pergi melancong
Reaksi kamu: Tidak pernah menghubungi si dia atau tidak pernah bertanyakan tentang dirinya dan lebih memberi keutamaan kepada teman-teman lain. Anda gagal.

Reaksi kamu: Menghubungi si dia setiap masa dan saling mengotakan janji. Anda lulus.
Meminta bantuan temannya untuk menggoda kamu
Reaksi kamu: Menerima pujukan temannya dan keluar makan bersama. Anda gagal.

Reaksi kamu: Menolak godaan temannya dan mengatakan kamu tidak tertarik dengan pujuk rayu itu. Anda lulus.


(p/s : agak2 an, korang cm ne lak.)

Wednesday, September 7, 2011

kenali Diri anDa...

Ani : "Mengapa engkau menulis surat dengan kertas berwarna Hijau?"

Ena : "Surat warna Hijau itu bererti "Aku Cinta Padamu"

Ani : "Kalau kertas itu berwarna 
Biru Muda apa ertinya?"

Ena : "itu melambangkan Suasana Pilu"

Ani : "Kalau kertasnya berwarna 
Merah?"

Ena : "Asmara Yang Membara"

Ani : "Kalau kertasnya warna Putih?"

Ena: "Suci, Bersih dan Jujur "

Ani : "Kalau kertasnya 
Kuning?"

Ena: "Melambangkan Hati Yang Gersang"

Ani : "Kalau 
Merah Jambu?"

Ena: "Sedang Jatuh Cinta"

Ani : "Kalau 
kelabu?"

Ena : "Melambangkan Hati Yang Sedang sedih"

Ani : "Kalau kertasnya Hitam?"

Ena : "Itu namanya kertas karbon.. bodoh! "

(p/s :: pada yg terasa ue pdan muke k0rang..hahaha.. jhat x aku?)
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...