Sunday, December 18, 2011

senyum :D

Assalamualaikum…
N salam sejahtera bagi yang x menjawab salam…
kihkihkih.. tu lah… saper suh x jawab salam aku…

0k2.. t0day im g0nna talk ab0ut smile….  :D
smile is senyum… hehehe

Rase nak tampar aku x??!
Hahahahaha~!!!
0k… aku ada la kan terbace 1 buku nih yang tajuknye agak keislaman cket..
::  “ kecendekiawanan IMAM BUKHARI” ::
Buku nih aku bace time cuti semester ari tuh.. aku rase buku nih teramatlah berguna pada aku yang x bpe nk baek nih kan..
0k.. n0w im g0nna talk 0r m0re accurate nya..  write b0ut smile..
Smile.. senyum…
Senyum x perlu kata apa-apa…
Hahahaha~!!
k.. 0rang taw yg senyum nih juz gune cket jer 0t0t muka berbanding dengan marah..
senyum jugak adalah dikira sedekah taw…!

Wasiat  Imam Bukhari  :
“ senyuman adalah sedekah yang paling
mudah tetapi mempunyai timbangan yang berat,
 sehinggakan ianya menjadi salah satu sifat Rasullah SAW..”

senyuman itu sedekah?
Cukup  mudah sangat dapat pahala tanpa keluarkan duit  atau peluh dengan senyuman. Tapi, betul ker senyuman tu mudah..?
Senyuman adalah luahan batin. Ia merupakan cirri-ciri khas makhluk yg namanya manusia.
Manusia mudah jatuh hati pada seseorang yg tersenyum. Senyuman juga mampu menumbuhkan perasaan gembira menyebabkan hati menjadi damai. Senyuman juga mampu mengusir duka.
Kadang-kadang kita teng0k an ad yg senyum kat bibir. Tapi, hatinya. Tuhan saja yang tahu. Tu sebabnya kalau kita nih rase cm nk jer tutup perasaan kita nih.. sng jer.
Kita senyum jer. Kompem 110%  org tataw perasaan duka dan sedih kita uh..
Tulah yg selalu aku wat..  hehehee  :D
Senyum nih ada macam-macam jenis…
Ada senyuman yg tulus. Senyuman sejati. Senyuman dusta. Senyuman sindir.  Senyuman kecewa. Senyuman tu mudah jer sebenarnya.
Senyuman  yang tulus itu sebenarnya susah dan amat sukar.  Senyuman yang dusta pun bukan senang jugak.  S0, senyuman yang menjadi sedekah tu pun bukan semudah yg kita sangka.
Yang penting senyum tu biar lah IKHLAS….  :D 

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...