Wednesday, April 4, 2012

Bila aku Bangun


Assalamualaikum semua :D
Selamat pagi , selamat morning, selamat tengahari, selamat lunch, *lapa nya =.=’’



Pagi yang tersangat ceria sebab malam tadi sebelum tidur bergayut dengan mak aku
Bhahahahaha :D

Bahagianyaaaaa!
Hari ni aku nak kongsikan sikit apa yang aku selalu buat bila bangun pagi




1.       Alhamdulillah .... ni word pertama yang biasa aku ucapkan dulu. Bersyukur sebab dapat hidup lagi.

2.       Aku biasa ucap selamat pagi pada diri aku sendiri  :) mungkin lah pelik sikit. Tapi itulah ucapan aku tiap pagi. “ Selamat Pagi Ain!’’ sambil diikuti ayat yang lazim aku guna bila pagi “ Cantiknya langit hari ni”. Ni memang tabiat aku dari dulu. Iyalah. Tempat tidur dah tepi tingkap. Buka mata je Nampak langit. Member aku kata padahal langit tiap-tiap hari sama je. Suka aku lah. Mulut aku kan? Hahahaha :D

3.       Then  mata aku akan tengok jam loceng. Iyalah.. sama ada jam loceng belum bunyi ke, dah bunyi ke mesti tengok jam dulu. Kalau dah bunyi uh konpem-konpem lah aku akan menatap jam tu dulu.

4.       Lepas tu…. Apa ek? Haaaa. Aku akan cari henpon murahan aku tu. Kadang-kadang kat kaki. Kadang-kadang kat bawah bantal. Kadang-kadang kene kemas tempat tidur dulu baru jumpa. Hehehe :)

5.       Aku akan mencari dan mencari my MR. Momot. Ni dia (pemberian orang kene hargai :D )



MR Momot yang angkuh. huh! macam tuan kau juge
*aku bukan tuan dia ek, aku tolong jagakan aje :)



6.       Bukak laptop. Tak kiralah jap lagi nak pergi kerja ke hap eke. Yang penting laptop kene bukak dulu. Then bukak lagu kuat-kuat. Hahahahaahaaha :D ketawe setan aku kan?!!

7.       Pastu bangun pergi tandas, wudhuk pastu apalagi… Solat.

8.       Pas uh, cari air mineral. Dahaga beb. Huahuahua :D

9.       Lepas solat sambung jadi penyanyi rock sebab suara serak-serak lagi *E! suara aku memang serak. Err..

10.   Bancuh air tea atau milo. Air wajib setiap hari :D

11.   Pastu apalagi. Kalau masuk keje lambat aku main game tak pun kalau penat sangat aku tidur balik.* Jangan ikut perangai aku ok?!  Kalau masuk keje awal aku pun bersiap-siap le.





Itu aje lah yang boleh aku meng’sharing’kan kat korang. Anyway, mak pesan jangan tidur lepas subuh. Anak dara, tak elok. Tu lah sebab nya aku main game. Bhahaaha :D bijak tak kepala batu aku?





p/s  ::  bila letih sangat time main game pun boleh tidur. Huhuhuhu =.=’’

2 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...