Friday, May 17, 2013

Mummy Buaya ? Papa Buaya ?

Assalamualaikum korang ..... hehhehe

 

petang semalam aku tengok lah satu rancangan TV1. macam national geography tu. aku pun taktau tajuk nya. huhuhu. by the way  dia cerita pasal aligator , buaya. anak sedara aku yang umur 4 tahun tu tengok lah sekali dengan aku cerita tu. nama dia Shanja. Err. nama dia Aiman Khairy. tapi panggil Shanja. lepas tu macam-macam dia tanya dekat aku. biasalah. umur kecik macam tu memang kuat cakap and banyak tanya. lagilah anak sedara aku jenis aku, bercakap jer tak berhenti. huhuhuhu.

aku pun dengar lah dia membebel.

Shanja : " Mak Su, ni apa?"
Aku : "Aligator"
Shanja : ape tu Mak su?
Aku : Buaya
Shanja : Ow . Buaya tu apa ?
Aku : Errr . Macam sesumpah besar. dia hidup 2 alam. dia boleh hidup dekat air. dia boleh hidup kat darat juga.
Shanja : wahhh . hebatnya
Aku : tak lah hebat sangat.

beberapa ketika ...

 Shanja : tu baby buaya ke Mak Su?
Aku : haaa
Shanja : Tu Along Buaya ke Mak Su?
Aku : Along Buaya? Haa . Abang dia kot.
Shanja : ni Angah Buaya ?
Aku : Yer. Angah buaya
Shanja : Mak Su, Mana Papa Buaya dengan Mummy Buaya ?
Aku : ??????


seriusly, aku tak terfikir langsung pasal macam mana boleh terkeluar perkataan Papa Buaya dengan Mummy Buaya . adakah sebab dia panggil panggil parents dia Papa dengan Mummy?


p/s : haihhh . budak budak zaman sekarang nih. memang diluar jangkaan betul lah.


1 comment:

  1. Dulu ak pnh berangan pi mengembara kt Sulawesi. Pastu bila ak nmpk buaya, maka dia pun attack ak. Then, ak bertarung dgn dia menggunakan seni mempertahankan diri ak. Tak bole bla siot! Pengetahuan am; buaya adalah adik beradik dgn dinosaur. Fakta! Haha

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...